قرآن اگر بدون عترت شد، میشود وضعیت امروز بعضی از مسلمانها. میشود داعش.
داعش قرآن هم میخواند. صدام هم قرآن میخواند.قرآن اگر بدون عترت شد، انحراف پیش میآید؛ میشود خوارجِ نهروان. نهروانیها وقتی جلوی امیرالمؤمنین صفآرایی کردند، تاریخ مینویسد، در یک دستِ اینها قرآن بود و در یک دستشان، شمشیر بود: مقابل چه کسی؟ مقابل امیرالمؤمنین!
آن کسی که میگوید من شیعهی امام صادق هستم، خستگیناپذیر باید باشد. آقا ناامید نباید بشوی! ما وا ندهیم!
گاهی اوقات دیدهاید، یکدفعه ناامیدی اینها را میگیرد: دیگر این کار فایده ندارد و ...
قال سیدنا و مولانا ابو ابراهیم موسیبنجعفر:
لاَ تَسْتَكْثِرُوا كَثِیرَ اَلْخَیرِ وَ لاَ تَسْتَقِلُّوا قَلِیلَ اَلذُّنُوبِ فَإِنَّ قَلِیلَ اَلذُّنُوبِ یَجْتَمِعُ حَتَّى یکونَ كَثِیراً 
راه سعادت و خوشبختی را امام در این روایت توصیههایی میفرمایند، اینها را سعی کنیم عمل کنیم، به کار بگیریم
خدا میفرماید عزت از آنِ خداست، از آنِ پیغمبر است و مؤمنین. ما مؤمنین را عزیز قرار دادهایم. مؤمنی که عزیزی، خودت را ذلیل نکن. امام صادق علیهالسلام فرمودند سزاوار نیست مؤمن خودش را ذلیل کند. از حضرت سؤال شد: وَ كَيْفَ يُذِلُّ نَفْسَهُ مگر مؤمن چگونه خودش را ذلیل میکند؟ همین وضعیتی که میبینید بعضیها گرفتار میشوند. امام فرمودند: « قَالَ يَتَعَرَّضُ لِمَا لاَ يُطِيقُ» (الکافی/ ج 5/ ص 63) واردِ کارهایی میشود که از او برنمیآید. توانایی یک کاری را ندارد، تخصصِ یک کاری را ندارد، قدرت انجام یک کاری را ندارد، ولی بلندپروازی میکند و میرود آن را انجام میدهد ولی در آن کار میماند. مورد اتهام و مورد افترا قرار میگیرد که: آقا چرا این کار را کردی و ...
در همين خطبه غدير رسول الله فرمود «مَعَاشِرَ النَّاسِ النُّورُ مِنَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ» نور از خداست، هدايت از اوست«فِيَّ مَسْلُوكٌ»، اين نورانيت خدا در من پيچيده شده، من هم جلوه نور هستم من هم نور هستم برای هدايت بشريت: «ثُمَّ فِي عَلِيٍّ» سپس اين نور در علی ابن ابی طالب قرار گرفته و آميخته شده: «ثُمَّ فِي النَّسْلِ مِنْهُ» در نسل علی اين نور قرارگرفته بعد حضرت فرمود: «ثُمَّ فِي النَّسْلِ مِنْهُ إِلَى الْقَائِمِ»تا به صاحب الزمان می رسد: «وَ بِكُلِّ حَقٍّ هُوَ لَنَا لِأَنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ قَدْ جَعَلَنَا حُجَّةً»، پيغمبر فرمود خداوند سبحان ماها را من را، علی را، اهل البيت را، صاحب الزمان را حجت قرار داد بر چه کسانی؟
 
	 
						



