امروز، آمریکا قلدری می‌کند، اسرائیل قلدری می‌کند، کشورهای ظالم، ستم می‌کنند. می‌بینیم جماعتی متدین، معتقد و مؤمن، تحت‌الشعاع ظلم این کشورها واقع می‌شوند و این سبب می‌شود گاهی اوقات، همان‌ها این مسئله را بزرگ‌نمایی می‌کنند و می‌گویند: ببینید حق با ماست!

 همین حرف را یزید هم زد. وقتی سرِ مبارک امام حسین (ع) را در تشت در مقابل یزید قرار دادند، خطاب به سر مبارک گفت: کدامیک از ما غالب شدیم؟ شما یا ما؟

به سرِ امام حسین (ع) توهین می‌کرد.

عبیداله‌بن‌زیاد هم همین حرف را به حضرت زینب (س) زد و گفت: اگر حق با شما بود و خدا یار شما بود،  پس چرا شما این‌گونه شدید؟ پس خدا با ماست و حق با ماست و کار ما درست است.

امام حسین (ع) در شب عاشورا این آیه را خواند که قرآن پاسخ می‌دهد: این‌گونه نپندارید که آن‌هایی که کافر شدند، اگر فرصتی به آن‌ها داده می‌شود، این فرصت برای آن‌ها خیر است.

هارون‌الرشید ادعا می‌کرد آفتاب در قلمرو حکومت من غروب نمی‌کند.

قلمرو حکومت هارون از یمن گرفته تا عربستان، ایران، عراق، مصر و شام و اسپانیا ادامه داشت؛ یعنی بر یک نیمکره زمین حکومت داشت. پول، طول عمر نمی‌آورد. سواد، طول عمر نمی‌آورد. هارون، در ثروت، نظیر نداشت اما مرضی گرفت که رئیس تیم پزشکی و اطباء آن زمان جمع شدند و هرچه بررسی کردند، نتوانستند درد را تشخیص بدهند و در 44 سالگی از دنیا رفت.

مأمون در 49 سالگی از دنیا رفت. خداوند می‌فرماید: ما فرصت می‌دهیم.

نظرات (1)

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام.لطفا قسمت یا فایل دانلود هم بگذارید.

سعید
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری خود.
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟
طراحی و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری رسانه