خواهرم  و شوهرش به شدت مقید به نماز و قرآن خواندن بودند. به همراه بچه هایشان نماز اول وقت می خواندند.

اما متاسفانه براثرتماشای ماهواره و تبلیغات سو دشمن مدتی است نماز و روزه را ترک کرده اند و بکلی کافرشده اند به روحانیون تهمت می زنند ومی گوید اصلاخدایی وجودندارد.

وظیفه من در قبال آنها چیست؟

کد سؤال:1100108

 پاسخ:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

از رحمتِ خدا نباید ناامید شد: «إِنَّ اللهَ عَلی کُلِّ شَیءٍ قَدیر» (سوره طلاق/ آیه 12) خدا بر هر چیزی قدرت دارد و همین‌هایی که روزگاری، قلبِ پاکی داشته‌اند، امید به برگشتِ این‌ها هست. اما این‌ها اثرِ تبلیغاتِ سوء دشمن است. وظیفه‌ی شما هم این است که با بیانِ رسا و با اخلاق خوب و با ادب و احترام، گذشته‌ی خوبِ این‌ها را یادآوری کنید بر این‌ها. که شما اهلِ نماز بودید و اهلِ بندگی بودید. خوبی‌های این‌ها برایشان بازگو بشود. ناامید هم نباید بود. ما مأمورِ به وظیفه‌ایم نه نتیجه. باید تذکر بدهیم و بگذریم. حالا اثر می‌کند یا نمی کند، به ما مربوط نیست، ولی ما تکلیفِ به گفتن داریم و دنبالِ نتیجه نباید باشیم که این گفتنِ ما مؤثر است یا خیر، آن با خداست.

لذا من پیشنهادم این است که در ایامی که با این‌ها روبه‌رو می‌شوید، با اخلاق و با ادبیات محترمانه، از خوبی‌ها و خصلت‌های خوب گذشته‌ی این‌ها یاد کنید و این‌ها را دعوت کنید به بازگشت به همان خوبی‌های گذشته.

دانلود

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری خود.
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟
طراحی و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری رسانه