چاپ

کد:1399113

پسری 19 ساله دارم که تا دو سال پیش اهل نماز و روزه و مسجد و زیارت بود اما اکنون از دین اسلام برگشته و منکر همه‌چیز شده است. می‌گوید من دین عرب‌ها را نمی‌خواهم. لطفاً به من کمک کنید تا پسرم را نجات بدهم.

 سوال:

پسری 19 ساله دارم که تا دو سال پیش اهل نماز و روزه و مسجد و زیارت بود، اما اکنون از دین اسلام برگشته و منکر همه چیز شده است. می‌گوید من دین عرب‌ها را نمی‌خواهم. لطفا به من کمک کنید تا پسرم را نجات دهم.

جواب:

خوب این ادبیاتی که فرزند شما بیان می‌کند که من دین عرب‌ها را نمی‌خواهم، این نتیجه‌ی همین تبلیغات مسموم و خطرناکی است که در شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ها دارد اتفاق می‌افتد. قطعا در این دو سال اتفاقاتی افتاده است، مانند رفیقان ناپاک یا ارتباط با همین شبکه‌ها. روح این را بیمار کردند و از آنطرف ما درمان نکردیم، یعنی این بیماری را گرفته و درمان نشده است. من پیشنهادم این است که فرزندتان را با خودتان پیش یک کارشناس مذهبی ببرید، کارشناس مسلطی که شبهاتش را بیان کند. که اصلا اسلام دین عرب‌هاست یا اسلام دینِ الهی است برای عموم بندگان خدا! علی علیه‌السلام فرمود نه عرب بر عجم افتخار دارد نه عجم بر عرب افتخار دارد، نه سیاه بر سفید افتخار دارد نه سفید بر سیاه افتخار دارد. اتفاقا اسلام با نژادپرستی مخالف است، و این یک نوع نژادپرستی است که فرزند شما دارد بر زبان جاری می‌کند! قرآن می‌فرماید «إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ»[1] ‌قرآن نمی‌فرماید انَّ اکرمَکم عند الله اعرابکم، عرب‌ها نزد خدا برتر هستند، یا آنهایی که علمشان بیشتر است یا آنهایی که ثروتشان بیشتر است یا آنهایی که زیباترند. کسی برتر است که تقوایش برتر است. سیاه افریقایی باشد با تقوا می‌شود بلال، سید قریشی باشد بی‌تقوا می‌شود ابی‌لهب. برای پروردگار تقوا شاخص است. این جوانتان را بدادش برسید، در آستانه‌ی خطر است، قطعا اگر خودتان نمی‌تواند اقناعش کنید و پاسخ به سوالاتش بدهید، همانطوری که وقتی فرزند شما بیمار می‌شود و شما می‌بینید نمی‌توانید او را درمانش کنید به پزشک حاذق وقت می‌گذارید پیگیری می‌کنید و مراجعه می‌کنید، طول درمانش را دقیق به اتمام می‌رسانید، در این مسئله باید جدیتتان در درمانش بیشتر از بیماری جسمی‌اش باشد.

 

[1] حجرات آیه13

دانلود

دسته: پرسمان
بازدید: 719