یکی از برون‌رفت‌های از این بحران‌های سیاسی، قرآن می‌فرماید با کافرین، همراهی نکنید و اطاعت نکنید و تازه با این‌ها جهاد کنید؛ جهاد کبیر! کوتاه نیایید.

آیات فراوانی در این زمینه است. موارد دیگر، قرآن می‌فرماید تبعیتِ « لا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَ النَّصاري‏» از یهود و نصاری تبعیت نکنید. پیروی از این‌ها نکنید. «لَا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَالنَّصَارَى أَوْلِيَاءَ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ» (آیه ۵۱ سوره مائده) این‌ها را اولیاء خودتان نبینید. این‌ها را به عنوان «دوست» نگاه نکنید. ما مسلمانیم. قرآن کتابِ آسمانی ماست. یادمان رفته این را؟
آقا را می‌بینید که ادعای تدیّنش می‌شود اما دیدگاهش نسبت به آمریکا، یک دیدگاه مثبت است. این چه دینداری‌ای است؟! این‌که با قرآن نمی‌سازد؟؟! پس با این آیات چه باید کرد؟؟
« لا تَتَّخِذُوا الْكافِرِينَ أَوْلِياءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنِينَ» (سوره نساء آیه ۱۴۴) از این آیات در قرآن، ما فراوان داریم که خدا نهی می‌کند که مراقب باشید!
یک شخصی آمد خدمت امام رضا و از حضرت پرسید و گفت: آقا ما در جامعه‌ی کفار، زندگیِ خوبی پیدا می‌کنیم و وضعِ اقتصادی‌مان خوب است ولی در جامعه‌ی اسلامی، مشکلات داریم.
امام رضا فرمود: «الذُّلُّ أحَبُّ إلَيهِ مَعَ اللّه ِ مِنَ العِزِّ مَعَ غَيرِهِ» (الكافي : 1/18/12). این را خیلی‌ها یادشان رفته. ذلتِ با خدا بودن را از عزتِ با دشمنانِ خدا بودن، مؤمن این را ترجیح می‌دهد. مؤمن می‌گوید با این سختی، می‌سازم. با این مشکلات، می‌سازم. چون در یک جامعه‌ی اسلامی هستم. ولی رفاهِ شخصیِ خودم را در کنارِ دشمنانِ خدا بودن، انتخاب نمی‌کنم.
امروز شما ببینید بعضی‌ها این دیدگاه را ندارند. این‌جا پول درمی‌آورد و آن‌جا هزینه می‌کند. مائیم و قرآن، و اصلاً نگاه قرآن نسبت به برخورد ما با دشمنان چیست؟ صریحاً قرآن نهی کرده که یهود را مراقب باشید. خدا به پیغمبر می‌فرماید: این یهودی‌ها زیرِ بار شما نمی‌روند تا شما زیرِ بار آن‌ها بروید. بله، یهودِ امروز، یهودِ دیروز است. نوعِ شیطنت‌هایی که بر علیه پیغمبر در آن ۱۰ سال رسول‌الله در مدینه حکومت تشکیل داد و آن‌ سال‌هایی که در مکه بود، دستِ پیدا و پنهان یهود کار می‌کرد. همسرِ رسول خدا، ماریه‌ی قبطیه، فرزند به دنیا می‌آورد در مدینه، یهودی‌ها خبر جعل کردند که این فرزند، فرزندِ رسول‌الله نیست و مسلمان‌های ساده‌لوح احمق هم شایعه را پخش کردند. این شایعه سرِ زبان مسلمان‌ها جاری شد ولی ابتکار این شایعه، از یهود و منافقین است. که آیه نازل شد: رسول الله به مسلمان‌ها بگو منافق، کافر، کارش نفاق است و شما چرا پخش می‌کنید؟!
ما گاهی اوقات اخبار شبکه‌های اینترنشنال و کجا و کجا که، آقا این‌جوری می‌گویند و آن طوری می‌‌گویند. مراقب باشید!
این نگاهِ دشمن‌شناسی از منظر قرآن است...

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری خود.
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟
طراحی و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری رسانه