در یک توقیع شریفی خود آقا امام عصر (عج) فرمودند: «فإنّا یحیط عِلمُنا بِأنبائِکُم». ما بر همه‌ی کارهای شما محیطیم و اطلاع داریم. «نَبَأ» یعنی خبرهای بزرگ و مشت‌پُرکن. ما خبرهای کلان شما و اساسی شما را به ما می‌رسانند. از کارهای شما، چیزی بر ما پوشیده نخواهد ماند. لذا توجه به اینکه ولیّ خدا بر کارهای ما نظارت دارد و به امر خدا مطلّع هست، این سبب می‌شود که انسان حریم الهی را نشکند، ظلم نکند، در خلوت و جلوت خودش کاری که رضایت خدا را و امام زمان را رقم می‌زند انجام بدهد.

 عبدالله بن ابان زیّات که از امام رضا (ع) نقل می‌کند که خدمت امام رضا (ع) آمد و به حضرت عرض کرد که: برای خودم و خانواده‌ام دعا کنید. حضرت فرمودند: أوَلَستُ أفعَل؟ آیا من چنین نمی‌کنم و به یاد شما و خانواده‌ی شما نیستم؟ واللهِ إنَّ أعمالَکُم لَتُعرَضُ عَلَیَّ فِی کلِّ یَومٍ وَ لَیلَة. امام فرمودند: بخدا قسم، کارهای شما هر روز و شب به ما عرضه می‌شود. یعنی ما بر کارهای شما واقفیم. ما خلوت شما را، جلوت شما را، برنامه‌های شما را، خدا به ما عرضه می‌کند و ما شما را فراموش نمی‌کنیم.

پس ان‌شاءالله سعی کنیم عملکردهای ما بگونه‌ای باشد که وقتی کارهای ما را به حضرت ولی‌عصر (عج) امام حیّ ما عرضه می‌کنند، اسباب سرور و مسرّت خاطر حضرت را فراهم کنیم نه اسباب تأثر خاطر حضرت را.

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری خود.
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟
طراحی و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری رسانه