در سخنی رسول خدا (ص) می‌فرماید: از امتیازاتی که خداوند به پرستاران عنایت می‌کند و کسانی که حال بیماران را مراقبت می‌کنند و طبابت می‌کنند، چه اطباء محترم و چه پرستاران محترم، مَن قامَ عَلی مریضٍ یوماً و لَیلة، اگر کسی یک شبانه‌روز متفکل رسیدگی به بیماری بشود، بَعَثَه الله تعالی مَعَ ابراهیم خَلیل، خدا او را با حضرت ابراهیم (ع) محشور خواهد کرد. ابراهیمی که از انبیاء بزرگ عالم هست، خدا این قدر به این پرستار، به این پزشک، شخصیت می‌دهد که بخاطر این ایثار و این تحمل مشکلات و بیمار را رها نکردن و تنها نگذاشتن، خدا پاداش مبعوث شدن با حضرت ابراهیم (ع) را عنایت خواهد کرد.

 

علی (ع) از رسول الله (ص) سخنی را نقل می‌کند که یکی از برکاتی که خداوند شامل حال پرستاران و اطباء محترم می‌کند، آمرزش از گناهان است. پیامبر (ص) فرمود: «مَن سَعی لِمریضٍ فی حاجةٍ قضاها أو لَم یَقضِها خَرَجَ مِن ذُنوبه کَیَومٍ وَلَدَتهُ اُمُّه. اگر کسی تلاش بکند برای رفع مشکلات بیماری، چه آن مشکلات مرتفع بشود و چه نشود، پاداشی که خدا به این پرستار عنایت می‌کند و به این پزشک، از گناهانش خارج می‌‌شود مثل روزی که از مادر به دنیا آمده است». یعنی پاکِ پاک خواهد شد.

یکی از اصحاب پیغمبر (ص)، یک سؤال پرسید که: یا رسول‌الله این‌که شما فرمودید خداوند انسان را از گناهانش پاک می‌کند، اگر این مریض از بستگان ما باشد و ما برای رفع بیماریِ او تلاش بکنیم، آیا خداوند پاداش بیش‌تری هم عنایت خواهد کرد. پیامبر فرمودند: بله، خداوند پاداش بیش‌تری می‌دهد.

در این ایامی که کرونا، بعضی‌ها را بیمار کرده، این فرصت خوب را از دست ندهیم که این مریض‌هایی که در فامیل و بستگان ما هستند، برای رفع گرفتاری‌های آن‌ها، برای رفع داروی آن‌ها و حتی تغذیه‌ی آن‌ها تلاش کنند. چون بیمار هست و امکان طبخ غذا برای او نیست، غذا را آماده کنند و برای مریض ببرند، خدا یک پاداش مضاعفی به این‌ها عنایت می‌کند.

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری خود.
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟
طراحی و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری رسانه