دعای روز نوزدهم ماه مبارک رمضان

اللهمّ وفّرْ فیهِ حَظّی من بَرَکاتِهِ وسَهّلْ سَبیلی الی خَیْراتِهِ ولا تَحْرِمْنی قَبولَ حَسَناتِهِ یا هادیاً الی الحَقّ المُبین.

 

عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری و شهادت مولای متقیان و امام پرهیزکاران در نوزدهمین روز از ماه مبارک رمضان قرار داریم. امیداوریم که به برکت این ایام و مولای پرهیزکاران، خداوند برکات واسعه‌ی خودش را و دعای امروز را در حق همه‌ی به هدف اجابت برساند.

در امروز به خداوند عرض‌ می‌کنیم:

اللهمّ وفّرْ فیهِ حَظّی من بَرَکاتِهِ. پروردگارا! از برکات خودت ما را بهره مند بگردان و ما را مشمول الطاف و برکات خودت قرار ده.  وسَهّلْ سَبیلی الی خَیْراتِهِ. راه رسیدن به کارهای خیر را برای ما آسان و هموار کن. ناهمواری های کارهای خوب را برای ما هموار و آسان قرار ده.  ولا تَحْرِمْنی قَبولَ حَسَناتِهِ.

پرودگارا! ما را محروم مدار از قبول کارهای نیک و حسنات. کارهای ما به نظر قبولی شما برسد.  یا هادیاً الی الحَقّ المُبین. ای راهنمای به سوی حقی که آشکار است.

در امروز ما از خداوند تقاضا‌ می‌کنیم که در مسیر قبولی اعمال قرار بگیریم. در سخنی صاحب امروز، امیرمؤمنان علی(ع) به کمیل بن زیاد فرمود: کمیل! اَلْبَرَكَةُ فِي مَالِ مَنْ آتَى اَلزَّكَاةَ. ما در امروز به خدا عرض‌ می‌کنیم که خدایا! برکات را بر ما عنایت کن.

عزیزانی که‌ می‌خواهید برکات در زندگی شما فزونی پیدا کند. صاحب این ایام به کمیل‌ می‌فرماید: راز افزایش برکت در پرداخت زکات است. در کمک کردن به نیازمندان است. در خارج کردن حقوق مالی از مال انسان است. در قرآن بیش از 90 مورد خدا وعده‌ می‌دهد بپردازید، بدهید،‌ می‌دهم. یک مورد شیطان وسوسه‌ می‌کند که ندهید، گدا‌ می‌شوید. ﴿الشَّيْطَانُ يَعِدُكُمُ الْفَقْرَ[1]. لذا آن هاییکه اهل زکات هستند، اهل انفاق هستند، اهل پرداخت هستند، برکات در زندگی این‌‌ها فزونی پیدا‌ می‌کند. نکته‌ی دیگر اینکه حضرت فرمود: آن هاییکه‌ می‌خواهند برکات در زندگی شان زیاد شود، وَصَلَ اَلْأَقْرَبِينَ. آن هاییکه با اقربین خودشان ارتباط و وصل‌ می‌کنند. عزیزان! با خواهر، برادر، ارحام تان، منسوبین تان، ارتباط تان را قوی کنید. نفع این را اول خودتان‌ می‌بینید. صله‌ی رحم برکت‌ می‌آورد در زندگی شما. با یک تلفن با خواهر و برادر احوالپرسی‌ می‌کنید.‌ می‌بینید برکات اقتصادی و معنوی در زندگی شما سرازیر‌ می‌شود.

نکته‌ی پایانی:  وَ وَاسَى اَلْمُؤْمِنِينَ[2]. کسانی که با مؤمنین مواسات دارند، مؤمن را جدای از خودش نمی بیند، بیگانه‌ی از خود نمی داند. امیدواریم که انشاء الله این فزونی برکات در زندگی ما که خواسته‌ی رسول خدا در روز نوزدهم ماه مبارک رمضان هست، در حق همه‌ی ما به هدف اجابت برساند و پیوسته‌ی زندگی ما آمیخته با برکات و الطاف الهی باشد.

 [1] بقره/268

[2] تحف العقول عن آل الرسول علیهم السلام  ,  جلد۱  ,  صفحه۱۷۱ 

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری خود.
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟
طراحی و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری رسانه