دعای روز نهم ماه مبارک رمضان

االلهمّ اجْعَلْ لی فیهِ نصیباً من رَحْمَتِکَ الواسِعَةِ واهْدِنی فیهِ لِبراهِینِکَ السّاطِعَةِ وخُذْ بناصیتی الی مَرْضاتِکَ الجامِعَةِ بِمَحَبّتِکَ یا أمَلَ المُشْتاقین.

 

در نهمین روز از ماه مبارک رمضان قرار داریم. در این روز سه خواسته را رسول خدا و پیامبر مهربانی‌ها از خداوند تقاضا می‌کند و به همه‌ی ما می‌آموزد:

اللهمّ اجْعَلْ لی فیهِ نصیباً من رَحْمَتِکَ الواسِعَةِ. از خدا می‌خواهیم که پرودگارا! در این روز عزیز از رحمت واسعه‌ی خودت به ما سهمی عطا کن. از آن رحمت گسترده‌ی که به تصور انسان‌ها نمی گنجد، از آن‌ها به ما سهمی و نصیبی مرحمت نما.  واهْدِنی فیهِ لِبراهِینِکَ السّاطِعَةِ. پرودگارا! در این روز عزیز، از حجت هایی که سبب هدایت بشریتند، ما را به آن حجت‌ها هدایت کن. قلب ما هم پذیرای آن برهان هایی هدایتگر شما قرار بگیرد.  وخُذْ بناصیتی الی مَرْضاتِکَ الجامِعَةِ. پرودگارا! ما را به سوی اعمالی که سبب خوشنودی شما می‌شود هدایت کن. کارهای ما، رفتار ما، شب و روز ما، روزه و شب زنده داری و آمد و رفت ما، در جهت رضایت شما قرار بگیرد.  بِمَحَبّتِکَ یا أمَلَ المُشْتاقین. این هم از محبت شما هست و خود ما چیزی نداریم. این هم لطف شما هست و محبت شما هست ای آرزوی مشتاقان.

من جمله‌ی را در بحث رحمت واسعه‌ی الهی خدمت عزیزان عرض کنم که پروردگار خودمان را بهتر بشناسیم. دو نکته و دو خاطره را عرض کنم.

زمانی که فرعون در تعقیب حضرت موسی در وسط نیل غرق شد، حضرت موسی حاشیه‌ی نیل ایستاده بود با بنی اسرائیلی ها. فرعون آن لحظات آخر صدا زد یا موسی نجّنی. موسی! نجاتم بده. حضرت موسی رو برگرداند و به فرعون نگاه نکرد و پاسخ نداد و فرعون و قبطی‌ها همه غرق شدند. بعد از غرق شدن فرعون، امین وحی جبرئیل نازل شد و فرمود موسی! چرا جواب فرعون را ندادی؟ عزیزان! چنین آفریدگاری دارید. چنین پروردگار مهربانی دارید.

کریمان با بدان هم بد نکردند        کسی را از در خود رد نکردند.

خطاب شد موسی! چرا جواب فرعون را ندادی؟ حضرت موسی عرض کرد پرودگارا! فرعون یک انسان دیکتاتور بود، آدم کش بود، ادعای خدایی می‌کرد، من پاسخش را ندادم. خطاب شد موسی! چون او را رزق نداده بودی رحمش نکردی؟ چون خلقش نکرده بودی رحمش نکردی؟ به عزت و جلالم قسم، اگر همان لحظات آخر فرعون من را صدا زده بود، فرعون را کمک می‌کردم. این رحمت واسعه‌ی الهی است. خدایی که به فرعون نظر دارد،     دوستان را کجا کنی محروم          تو که با دشمنان نظر داری.

ای کریمی که از خزانه‌ی غیب      گبر و ترسا وظیفه خور داری.

امیداوریم که این رحمت واسعه‌ی الهی و این مهربانی گسترده‌ی حضرت حق که حتی بندگان دشمن خودش را خدا عنایت و تفضل دارد، شامل حال همه‌ی ما قرار بگیرد و این دعا در حق همه‌ی ما مستجاب شود.

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری خود.
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟
طراحی و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری رسانه