حسین‌بن‌علی کیست؟ باید پای سخن پیغمبر و امیرالمؤمنین نشست. وجود مقدس رسول خدا در روایتی، هفت ویژگی را برای امام حسین از طرف خداوند نام می‌برد. ببینید خدا، امام حسین را چگونه تعبیر می‌کند. پیامبر، روایت را با سوگند یاد می‌کند: به خدایی که منِ پیغمبر را به نبوّت برگزید و انتخاب کرد. إنَّ الحسین بن علی فی السَّماء أکبرُ مِنهُ فی الأرض. امام حسین در آسمان‌ها، عظمتش بیش‌تر از عظمتِ روی زمین است. این اربعین‌ها، محرم‌ها، صفرها، این ادب و احترام‌ها، هر چه می‌بینید، به مراتبی بیش از این، و اکرامی بیش‌تر از این، در آسمان‌ها و ملکوت نسبت به امام حسین است.

 

فرمود: فإنَّهُ مکتوبٌ عَن یَمینِ العرش. پیامبر می‌فرماید در جانبِ عرش الهی، با قلم قدرتِ خدا، مکتوبی نگاشته شده و آن مکتوب این است که نسبت به امام حسین، خداوند هفت تا ویژگی نام می‌برد: 1- مصباح هادٍ. امام حسین، چراغ هدایت است. پیغمبر فرمود: سفینة النجاة و إمامُ غَیرُ وَهن. خدا می‌فرماید امام حسین، پیشوای تواناست. سیدالشهداء برای خدا همه چیز داد. آیا چیزی بود که امام حسین داشت و خرج نکرد؟ خدا هم باید 10 برابر بدهد. هرچه خدا به امام حسین عطا کرده در دنیا، یک به یک است. نُه برابرِ دیگر را خدا در قیامت با امام حسین تسویه می‌کند. وَ عِزٌّ وَ فَخرٌ وَ بَحرا لعِلم. امام حسین مظهر عزّت است. امام حسین مظهر فخر است. خدا فخر و افتخار به امام حسین داد. عزّت به او عطا کرد. وَ بَحرُ علمٍ. شما دیدید در اربعین گذشته، مسیحی‌ها آمده بودند؛ علماء یهودی آمده بودند در اربعین. کسانی که مسلمان نبودند، به احترام امام حسین آمده بودند در زیارت اربعین. امام حسین، مظهر عزّت است و مظهر افتخار است.

ویژگی هفتم. وَ زُخرٌ. سیدالشهداء ذخیره‌ی الهی است. این ذخیره‌ای است که خدا برای بشریت قرار داده تا ابدیت. به قول آن عالم فرانسوی، امام حسین یک دانشگاه عظیم تعلیم و تربیت تأسیس کرده که در طول سال، در همه جا، مردم وقتی می‌خواهند دورِ هم جمع بشوند، با یک بیرق مشکی، مهندس، دکتر، آیت‌الله، کارگر، پیر، جوان، زن، مرد، با افتخار کنارِ هم قرار می‌گیرند.

دانلود

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری خود.
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟
طراحی و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری رسانه