حجاب چه نقشی در زندگی ایفا می‌کند؟ این‌هایی که خرده به حجاب می‌گیرند، واقعاً ارزش حجاب چیست؟ ارزشِ ارزشمندِ حجاب، صیانتِ شخصی برای خودِ فرد است. فرد مورداحترام قرار می‌گیرد. شخصیت یک فرد محجبّه مورداحترام واقع می‌شود.

شما خودتان انصاف بدهید. آن خانمی که هفت‌قلم آرایش‌کرده و با یک وضعی در جامعه ظاهر می‌شود و عنوان هم می‌کند قصدم این نیست که دیگران ببینند.

 

ولی خدا شاهد است از نظر روان‌شناسی سؤال کنید کسی که با یک وضع ناپسند در جامعه ظاهر می‌شود، خودش نمی‌داند، شاید هم در وجود خودش برای خودش توجیه می‌کند. خدا رحمت کند امام را که می‌فرمودند شیطان در توجیه‌گری خیلی قوی است.

آن خانم هم نمی‌آید بگوید که من آمدم موهایم را نشانِ مردم بدهم؛ صورتم را نشانِ مردم بدهم؛ برای دلِ خودم این کار را می‌کنم. خدا زیباست و زیبایی را هم دوست می‌دارد. دوست دارم زیبا بیرون بیایم.

و کار خودش را توجیه می‌کند.

امر بر این مشتبه شده. من این را قبول دارم. شاید 80 درصد این‌هایی که بدحجاب از خانه بیرون می‌آیند، قصدشان دهان‌کجی به خدا و پیغمبر (ص) نباشد. وقتی پای صحبتشان هم می‌نشینید، می‌گوید: من قصد جنگ با خدا و پیغمبر (ص) ندارم. من دوست دارم این‌طوری بیرون بیایم ولی من زیارت عاشورا هم می‌خوانم. نمازم را هم اول وقت می‌خوانم. خب قصد مبارزه‌ی با خدا واقعاً ندارد اما این کار، خطر شیطان است که توجیه کرده امر را بر او.

ولی به همین خانم بگویند شما با این وضعی که داری می‌آیی بیرون، چه قدر در امنیت به سر می‌بری؟ واقعاً از نظر شخصیتی، صیانت شخصیتی داری؟ شخصِ تو مورداحترام قرار می‌گیرد؟ دیگران به تو، به چه نظری نگاه می‌کنند؟

 شما همه انصاف بدهید برادران عزیز، خواهران محترمه! کسی که آمده درِ دکّانش را باز کرده، اصلاً خودِ درِ دکّان باز شدن یعنی «من می‌خواهم جنس بفروشم».

آن خانمی که هفت‌قلم آرایش‌کرده، بخواهد یا نخواهد، دارد نشان می‌دهد که: «من می‌خواهم زیبایی‌ام را نشان بدهم». حال هر توجیه غلطی هم که بیاورد!

حجاب، صیانت شخصی برای فرد می‌آورد.

دانلود

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری خود.
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟
طراحی و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری رسانه