خدا رحمت کند آیت‌الله‌العظمی شاه­آبادی، استادِ امام (ره)

ایشان می‌فرماید: شیطان، سگِ در خانه‌ی خداست. می‌فرماید: اگر شیطان هنوز دارد رو به شما پارس می‌کند، هنوز با صاحبخانه مَحرم نشده‌اید. دیده‌اید وقتی سگ را به عنوان نگهبان درب منزل می‌بندند، چه کسانی را می‌گیرد؟ دزد را می‌گیرد، نااهلان را می‌گیرد. آیا بچه‌ی صاحبخانه را هم می‌گیرد؟ آیا خودِ صاحبخانه را هم می‌گیرد؟ خیر! کسانی که به این خانه رفت‌وآمد دارند را می‌شناسد و به روی آن‌ها پارس نمی‌کند.

 

مرحوم شاه‌آبادیِ بزرگ که امام را تربیت کرد، فرموده بود اگر شیطان دارد رو به شما پارس می‌کند، هنوز با صاحبخانه مَحرم نشده‌اید و هنوز چراغ سبز برای خدا روشن نکرده‌اید. آیا حرف خدا را شنیدیم که حرفمان را نشنیدند؟!

در حدیث قدسی داریم خداوند می‌فرماید: از من اطاعت کن تا از تو اطاعت کنم. بعد می‌رویم می‌گوییم: شب قدر هم رفتیم و چیزی حاصل نشد. شب قدری که هنوز از مجلس بیرون نرفته‌ایم، غیبت می‌کنیم؛ شب قدری که هنوز شبمان به صبح نرسیده، با گناه، تباهش می‌کنیم؛ با بداخلاقی در منزل بر سر زن و بچه و پرخاش و بی‌احترامی به پدر و مادر، تباهش می‌کنیم.

جوان‌های عزیز، حرمت پدر و مادرهایتان را حفظ کنید. آینده، شما پدر و مادر می‌شوید. هرگونه که انتظار دارید در آینده نسبت به شما عمل کنند، همان‌گونه امروز نسبت به پدر و مادر خودتان رفتار کنید. روزِ پیری و کهنسالی پیشِ رو دارید. امروز که جوان هستید و در رأس قدرت هستید از نظر جسمی، ادب کنید و دست پدر و مادر را ببوسید و متواضع باشید تا فردایی که پدر و مادر شُدید، حرمتتان شکسته نشود.

چهار کلمه سواد یاد گرفته‌اید، چهار شاهی پول دارید، مغرور نشوید.

دانلود

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری خود.
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟
طراحی و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری رسانه