استاد شیخ علیرضا حدائق در جلسه‌ هم اندیشی که با حضور فعالان فرهنگی مهدویت در بنیاد و موسسه فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان فارس برگزار شد شرکت کردند.

ایشان ضمن تشکر از فعالیت‌های مؤثر مهدوی خصوصاً راه‌اندازی سه‌شنبه‌های مهدوی در سطح شهر، بر این نکته تأکید کرد که باید تلاش کرد فعالیت‌های مهدوی محدود به زمان خاصی نشود و در همه حالات و زمان‌ها به ترویج معارف مهدوی بپردازیم.

مدیرعامل بنیاد و موسسه فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان فارس با اذعان به این مطلب که فعالیت‌های مهدوی باید به‌صورت سنجیده و جامع‌تر و با کیفیت بالا باشد افزود: همان‌طور که رسول‌الله صلی الله علیه و آله به امام علی علیه السلام فرمودند: وقتی دیدی مردم به کارهای زیاد مشغول می‌شوند تو به ‌کارهای خوب بپرداز، کار کم مستمر بهتر از کار زیاد خسته‌کننده است.
استاد درس خارج فقه با اشاره به وجود آسیب‌های اجتماعی در فعالیت‌های مهدوی گفت: در سال‌های اولیه فعالیت بنیاد، شخصی از من پرسید: کار شما چپی است یا راستی؟ گفتم. امام زمان عجل الله فرجه، چپی است یا راستی؟ کار برای امام زمان است و اصلاح‌طلبی و اصولگرایی نمی‌شناسد. متأسفانه این دیدگاه به خاطر مسائل سیاسی در اذهان شکل‌گرفته است. همچنین در این زمینه برخی نگاه‌های فرقه‌گرایی دارند؛ همان‌طور که اوایل برخی به فعالیت‌های بنیاد، نگاه حجتیه داشتند. باید دقت کرد که آن ذهنیت‌های سوئی که در ذهن برخی وجود دارد بر فعالیت‌های مهدوی سایه نیفکند.
مسئول حوزه علمیه منصوریه با اشاره به مهجور بودن فعالیت‌های مهدوی به دیدار خود با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس اشاره کرد و گفت: از ایشان سؤال کردم که شما موقوفات مهدوی هم دارید؟ ایشان پاسخ منفی دادند و گفتند: اصلاً نسبت به امام زمان یک مورد وقف نیز نداریم و این اوج غربت امام زمان است که امامی که امروز همه‌کاره است و حلقه وصل بین انسان و خدا است را به حاشیه برده‌ایم.
وی با تأکید بر همکاری همه‌جانبه بنیاد و موسسه فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) افزود: این فعالیت‌ها را خود حضرت اداره می‌کنند و بارها لطف حضرت را دیده‌ام و زمان‌هایی که به سمت بحران تنگدستی و توقف کار می‌رفتیم یک‌دفعه کسی از راه می‌رسد و کمک می کند. صاحب او است و او است که کار را پیش می‌برد و مدیر و راهبر، ایشان هستند. من نیز قابل بودم که در جمع کسانی حاضر شدم که دغدغه امام زمان (عج) دارند و می‌خواهند کار حضرت را رصد کنند.
استاد حدائق با تأکید بر این‌که در این زمینه باید که کارگروهی تعیین شود تا کارها از این طریق پیگیری شود بر توجه به مردم کوچه و بازار و کف جامعه و کسانی که در مجامع مذهبی حضور ندارند تأکید کرد.

DSC3686
DSC3692
DSC3684
DSC3706

 

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری خود.
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟
طراحی و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری رسانه