چاپ

لطفا راهکاری برای بیدار شدن چهت خواندن نماز صبح بدهید، خسته شده ام از اینکه نماز صبح هایم قضا می شود.

 

 

چرا اینقدر خواندن نماز صبح سخته. لطفا یه راهکار یه میانبر به فن برای بیدار شدن نماز صبح بدین. خسته شدم از بس نماز صبحام قضا میشه

‌بسم الله الرحمن الرحیم

برای قدرشناسی فضیلت نماز صبح، کارایی و ارزش نماز صبح را شما باید بفهمید. قطعا اگر به یک طفل دو سه ساله‌‌‌ای یک سکه بهار آزادی بدهید، چون قدرش را نمی‌داند حاضر است با یک شکلات عوض کند چون نمی‌شناسد قدر سکه را نمی‌داند. گاهی اوقات با یک اسباب بازی بسیار مختصر و بی‌ارزش حاضر است این سکه را تعویض کند.

ما اگر قدر آثار عبادت و معنویت و اثرات ارزشمند اینها را در زندگی فردی و اجتماعی‌مان را بدانیم، قطعا راغبانه و مشفقانه ما به سمت نماز می‌ رویم. نماز صبح جزء نمازهایی است که در روایت داریم دو دسته از فرشتگان گزارش می‌کنند. هم فرشتگان شب و هم فرشتگان روز، در صورتی که در وقت خودش خوانده شود یعنی بین الطلوعین. چون بین الطلوعین ساعتی است که فرشتگان شب که مامور اراده‌ی نظام خلقت بودند، اینها می‌خواهند پست را تحویل بدهند و فرشتگان مامور روز، پست را تحویل بگیرند. بین الطلوعین ساعت تعویض شیفت است، در آن ساعت تعویض شیفت، هر کسی هر کاری بکند دو گروه از این ملائکة الله گزارش می‌دهند. حتی این عتید و رقیب که فرشتگان مامور هر فردی، که دو فرشته هستند، عتید و رقیب که خوبیها و بدیها را ثبت می‌کنند. اینها را هم در روایت داریم که 24 ساعته عوض می‌شوند، شیفت تعویضشان هم بین الطلوعین عتید و رقیب شب حاضر است، عتید و رقیب روز هم حاضر است. شما نماز را اگر در وقت خودش بخوانی، این دو گروه از فرشتگان گزارش می‌کنند ضمن اینکه آن ساعت هم ساعت بسیار ارزشمندی است، از ساعاتی است که در روایات داریم هم ساعت استجابت دعاست هم نفخه‌های بهشتی می‌دمد. ما اگر در فضیلت بین الطلوعین و آثار سحرخیزی دقت کنیم قطعا دیگر خواب برای ما لذتی نمی‌آورد.

اگر لذت ترک لذت بدانی، دگر لذت نفس لذت نخوانی

هزاران در از خلق بر خود ببندی، گرت باز باشد درِ آسمانی

الان من کسی سراغ دارم که می‌گوید حاج آقا من 23 ساعت زندگی می‌کنم، به شوق یک ساعت سحرخیزی نیمه‌شب. می‌گوید 23 ساعت در دغدغه‌ی رسیدن به آن یک ساعت قبل از اذان صبح هستم. این لذت را چشیده است، معرفتش را پیدا کرده، شما برای اینکه انشاءالله با رغبت و نشاط بیشتری نماز صبح را اهتمام بدهید، تدبر بیشتر و اندیشه‌ی بیشتر در آثار ارزشمند نماز، مخصوصا نماز صبح در زندگی انسان است.

کد1399481

 

دسته: پرسمان
بازدید: 749