05
04
03
02
01

استاد شیخ علیرضا حدائق روز یکشنبه 7 شهریور 98 در مهدیه بزرگ شیراز با موضوع «عاشورا و مهدویت» سخنرانی کردند.

مهم‌ترین مطالب:

شبیه ایوب (ع)

امام حسین (ع) فرمودند: برای حضرت ایوب (ع) بعد از سختی‌ها و بلاهای که اتفاق افتاد گشایش و فرج پیش آمد همانند امام زمان (عج) که بعد از دوران طولانی غیبت و سختی‌ها و رنج‌های این دوران به‌وسیله ظهور فرج و گشایش برای ایشان اتفاق خواهد افتاد.

نقش بلا در زندگی انسان‌ها

بلا و ابتلاءات برای مؤمنین امتحان است. خداوند به‌وسیله بیماری‌ها و مشکلات اقتصادی و خانوادگی و... مؤمنین را امتحان می‌کند تا مشخص بشود آیا شکر الهی را به‌جا می‌آورند یا نه؟

بلا وابتلاءات برای اولیای الهی ترفیع درجه و مقام بالاتر نزد خداوند است. سربریده و بالای نی برای آقا امام حسین (ع) و دست جداشده حضرت عباس (ع) برای این بزرگواران رفعت مقام و جایگاه است.

 بلا برای انسان‌های ظالم و بی‌اعتقاد به خداوند و دین و مذهب، نوعی مکافات عمل و ادب کردن او است.

خدا را برای خدا خواستن

حضرت ایوب بعد از همه بلاهای که برای ایشان پیش آمد به محضر خداوند عرض کرد: خدایا گرفتار شدم نگفت خدایا تو مرا گرفتار این بلاها نمودی.

آن حضرت خدا را برای خدا می‌خواست نه برای منافع خود و اموال و خانواده و...لذا در برابر تمام امتحان‌های که شد صبر پیشه کرد و دائماً شکر الهی را به‌جا آورد.  

مراتب انسان‌ها در امتحان الهی

در امتحان‌های الهی مراتب انسان‌ها فرق می‌کند خداوند با توجه به ظرفیت اشخاص آن‌ها را مورد امتحان خود قرار می‌دهد.

امتحان اولیاء خدا خیلی شدیدتر و سخت‌تر از دیگران است همچنان که حضرت ایوب (ع) به انواع بلاها مبتلا شد یا امام حسین(ع) در روز عاشورا بهترین یارانش و نزدیک‌ترین اعضای خانواده‌اش را در پیش روی چشمش قطعه‌قطعه کردند.

 استجابت دعا به سبب فضل و رحمت خدا

اگر دعای کسی مستجاب شد نباید این تصور برایش حاصل بشود که استحقاق استجابت دعا را داشته است چون خداوند به سبب فضل و رحمت خود دعای ما را مستجاب می‌کند نه این که لیاقت و شایستگی ما باعث شده که دعای ما به اجابت برسد.  

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری خود.
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟
طراحی و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری رسانه