07
06
05
03
04
02
01

رفیق همیشگی

پیامبر (ص) می‌فرمایند: زمانی که روح از بدن انسان خارج می‌شود سه جسم کنار بدن متوفی حاضر می‌شود: 1- یک جسم به نمایندگی از تمام دارایی او؛ 2- نماینده خویشان و دوستان؛ 3- نماینده اعمال او
روح متوفی، ابتدا به آن جسدی که در قالب بستگان او است رو می‌کند و می‌پرسد: شما تا کجا با من هستید؟ او می‌گوید: تا قبر. همین سؤال را از پیکری که در قالب تمام اموال او است می‌پرسد و او می‌گوید: تا یک دست کفنی. از جسد سوم که در قالب اعمال او است می‌پرسد و او می‌گوید: من در قبر و برزخ با توام و تا قیامت تو را رها نمی‌کنم تا سرنوشت تو مشخص شود.
لذا پیامبر (ص) می‌فرماید: رفیقی انتخاب کنید که هنگام مردن شما را رها نکند.

نماز ما و نماز پیامبر (ص)
امام علی (ع) فرمودند: زمانی که وقت نماز می‌شد خوراک و غیر آن در نماز پیامبر (ص) تأثیری نداشت. زمانی که وقت نماز می‌رسید اصلاً مثل‌اینکه نه خانواده‌اش را می‌شناخت یا دوست شفیقش را.
گاهی اوقات جلسه و فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی ما بر نماز غلبه پیدا می‌کند.

برخی آثار نماز
1- نماز زمینه عاقبت‌به‌خیری؛ 2- زمینه پاک‌دامنی و تقوا؛ در هیچ شرایطی نماز را ترک نکنید چراکه دست شما را می‌گیرد. 3- نماز ترازو است. هرکسی حق را کامل پرداخت کرد پاداش را نیز کامل دریافت می‌کند. 4- محبوب‌ترین کارها؛ 5- آخرین سفارش همه انبیاء؛ 6- سبب نزول رحمت؛ 7- دژی در برابر یورش‌های شیطان؛ به‌شرط این‌که انسان مراقبت نیز داشته باشد. 8- نماز چهره دین است. کسی که به نماز اهمیت نمی‌دهد چطور ادعا می‌کند که خدا را قبول دارد؟ 9- بهترین خدمتگزاری به خداوند؛ هزاران کار خیر به بی‌نمازی نمی‌ارزد. البته نوعاً خیرین از نمازگزاران هستند.

قسم به خدمت و خیانت
شیطان یکجا قسم به خدمت خورد و در جای دیگر قسم به خیانت خورد.
آنجایی که برای حضرت آدم قسم خورد که به آن‌ها خدمت می‌کند خیانت کرد و نسبت به همه ما قسم به خیانت خورده است که همه انسان‌ها را فریب می‌دهم.
نکته: آنجایی که قسم به خدمت خورد خیانت کرد. اینجایی که قسم به خیانت خورده است چه می‌شود؟
او گفت که تنها حریف بندگان مخلَص خدا نیستم.

تفاوت بین مخلِص و مخلَص
مخلِص به کسی می‌گویند که در گرفتاری‌های زندگی به داد تو می‌رسد و تا مشکلش حل شد شما را رها می‌کند. برخی وقتی مشکل دارند به خدا مراجعه می‌کنند و زمانی که مشکلشان حل شد خدا را فراموش می‌کنند.
مخلَصین کسانی هستند که در همه سختی‌ها و ناخوشی‌های زندگی به یاد خدا هستند و شیطان حریف این‌ها نیست.

نور زهرا (ص)
رسول‌الله (ص) فرمودند: در آسمان‌ها فاطمه (ص) را زهرا می‌نامند؛ زیرا زمانی که در محراب نماز می‌ایستاد نورانیتش بر ملکوت می‌درخشید. همان‌طور که شما نورانیت ستارگان را می‌بینید اهل آسمان نیز نورانیت زهرا را می‌بینند.
این فاطمه است که عبادت و بندگی‌اش پرتوافشانی می‌کند.

عمود خیمه
رسول‌الله (ص) فرمودند: مَثَل نماز شما مانند عمود خیمه است. اگر این عمود برافراشته شد طناب‌ها بکار می‌آید و میخ‌ها و چادرها نیز به درد می‌خورد. ولی اگر عمود شکسته شد نه طناب‌ها و نه میخ‌ها و نه چادرها دیگر به درد نمی‌خورد.
شرط قبولی اعمال، نماز است.

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری خود.
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟
طراحی و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری رسانه