جلسه اول مجلس چهارده معصوم(ع)، امام مهدی(عج) در کلام پیامبر اعظم(ص)

 

 

بسم­الله الرحمن الرحيم

الحمدلله ربّ العالمين و صلّ الله علی سيدنا و نبينا حبيب الهی­العالمين ابی­القاسم المصطفی محمد و علی اهل بيته، الائمة الهداة المهديين المکرمين لاسيما بقية الله المنتظر عجّل الله تعالی فرجه الشريف.

عرض سلام و احترام دارم محضر همه عزيزانی که برنامه را مشاهده می­کنند طبق سنوات حسنه سال­های گذشته، در روزهای پايانی سال جاری چهارده مجلس به نام چهارده معصوم به ياد فقيد سعيد مرحوم مغفور شادروان آقای حاج ابراهيم يقطين رضوان­الله تعالی عليه و در گذشتگان از اين فاميل محترم، اهل بيت محترمه ايشان، صبيه مکرمه، و مرحوم آقای حاج مسعود يقطين آقازاده­ای ايشان و اين سنت ارزشمندی که برادر عزيز ما جناب آقای حاج منصور آقای يقطين ادامه راه پدر را می­دهند و در چهارده روز پايان سال از پيامبر اکرم تا وجود مقدس امام زمان هر روزی را به نام معصومی ارج می­نهند و تجليل می­کنند.

در جلسه اول از اين جلسات چهارده­گانه که به نام نامی پيامبر اکرم است چون در چهاردهمين روز از ماه شعبان المعظم هستيم و حسن تصادف اين مجالس چهارده روزه مصادف و مقارن با ميلاد با سعادت امام عصر و ايام شعبان المعظم شده سخنی را از فرمايشان پيامبر اکرم در خصوص وجود مقدس آقا امام زمان تقديم کنم، در روايتی پيامبر اکرم در کتاب شريف اثبات الوصيه می­فرمايند: «إن‏ اللّه‏ اختار من‏ الأيام‏ يوم‏ الجمعة»[1] خداوند از روزهای سال روز جمعه را به عنوان بهترين ايام برگزيد، در روايات ديگر هم داريم که روز جمعه حتی از عيد فطر و از عيد قربان اضحی ارزش بهتر و والاتری دارد و اين لطفی است که خداوند در حق بندگان خود نموده که در هر هفته­ای با اين عيد انسان­ها رو به رو می­شوند برگزيده ايام روز جمعه است: «وَ مِنَ اللَّيَالِي لَيْلَةَ الْقَدْرِ»[2] پيامبر می­فرمايد خداوند از شب­ها ليله القدر را بر گزيد: «وَ مِنَ الشُّهُورِ شَهْرَ رَمَضَانَ»[3] از بين ماه­های سال ماه رمضان برگزيده­ترين ماه سال است بعد در ادامه سخن پيامبر می­فرمايد: «وَ اخْتَارَنِي»[4] از بين پيامبران الهی خداوند من را به عنوان شاخص­ترين پيغمبر برگزيد: «وَ اخْتَارَنِي وَ عَلِيّاً»[5] علی ابن ابی­طالب را هم از من برگزيد يعنی از پيامبر علی را برگزيدند و علی ابن ابی­طالب ادامه روش و منش رسول­خداست.

 

[1] مقتضب الأثر في النص على الأئمة الإثني عشر المتن ص9.

[2] مقتضب الأثر في النص على الأئمة الإثني عشر المتن ص9.

[3] مقتضب الأثر في النص على الأئمة الإثني عشر المتن ص9.

[4] مقتضب الأثر في النص على الأئمة الإثني عشر المتن ص9.

[5] مقتضب الأثر في النص على الأئمة الإثني عشر المتن ص9.

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری خود.
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟
طراحی و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری رسانه